dieta bez laktozy co jeść
Zdrowie

Dieta bez laktozy co jeść? Praktyczne porady

Diety mogą przybierać różne formy – moga to być diety odchudzające, wegetariańskie, czy też stawiające na jedną konkretną grupę produktów. Są jednak i takie diety, które z powodów zdrowotnych wykluczają pewne produkty. Dobrym tego przykładem jest dieta bez laktozy. Kto powinien ją stosować, a także co można na takiej diecie jeść, a czego powinno się unikać?

Kto powinien być na diecie bez laktozy?

W sytuacji, gdy dana osoba nie trawi cukru zawartego w mleku, niezbędne jest zastosowanie u takiej osoby diety bez laktozy. Dzięki niej nie tylko złagodzone zostaną objawy choroby, lecz również jest bardzo duża szansa na to, że w ogóle one nie wystąpią. O jakich jednak objawach konkretnie mowa?
Do najpopularniejszych objawów związanych z nietolerancją laktozy zaliczyć trzeba przede wszystkim nieprzyjemne wzdęcia i gazy. Bardzo często pojawiają się również bóle brzucha, uczucie przelewania się w żołądku oraz jego pełności. Oczywiście bardzo często pojawia się także biegunka.

Dieta bez laktozy co jeść?

Jak zatem widać po powyższym opisie, dolegliwości związane z nietolerancją laktozy nie tylko są bardzo poważne dla zdrowia, lecz przede wszystkim zwyczajnie niewygodne oraz kłopotliwe w ciągu dnia. Nie dziwi zatem, że osoby zmagające się z tą przypadłością stosują specjalną dietę. Na czym ona jednak konkretnie polega? Co można jeść na diecie bez laktozy, a czego powinno się unikać?
Osoby, które nie tolerują laktozy, nie powinny rzecz jasna jej spożywać. Czy oznacza to zatem, że wykluczone muszą zostać z diety wszystkie produkty mleczne i pochodne? Jak się okazuje niekoniecznie, ponieważ wystarczy, że zostaną one poddane procesowi fermentacji. Dzięki temu osoba z nietolerancją laktozy bez najmniejszego problemu będzie mogła jeść maślanki, sery pleśniowe, jogurty, kefiry czy też nawet kwaśną śmietankę. Oczywiście bez najmniejszego problemu można również jeść twarde sery, ponieważ właściwie nie zawierają one w żadnym stopniu laktozy.
Warto również pamiętać o tym, że jeśli nie posiada się aktualnie odpowiednich produktów mlecznych z oznaczeniem „brak laktozy” nie oznacza to wcale tego, że trzeba całkowicie z nich zrezygnować. Każda osoba chorująca na nietolerancję laktozy ma pewien bardzo indywidualny próg, poniżej którego spokojnie może spożywać takie produkty. Warto więc poznać swoje granice, dzięki czemu będzie można mimo wszystko bez żadnych konsekwencji włączyć do diety produkty z laktozą.

Podsumowanie

Dieta bez laktozy ma ogromne znaczenie dla osób chorujących na jej nietolerancję. Warto więc poznać wszystkie szczegóły na ten temat, jeśli ma się objawy na nią wskazujące. Może się to przyczynić do znacznej poprawy komfortu życia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *